پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119482
ردپاي علني BBC‌ در برخي روزنامه‌هاي داخلي!
تاریخ انتشار : 1393/08/19 13:24:04
نمایش : 1255
روزنامه مورد نظر، از قلم يک عنصر ديگر بي بي سي هم در ويژه نامه خود استفاده کرده است، مهماني که تفکري کاملا انگليسي به تروريست‌هاي داعش داشته و اگر به نوشته‌هاي آن مراجعه شود مي توان صداي رسانه‌اي وازرت خارجه انگليس را در اين ويژه نامه رديابي کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مدتي است برخي از رسانه‌هاي معلوم‌الحال داخلي در اقدامي هماهنگ‌شده، تحت نفوذ گسترده عوامل و عناصر وابسته به رسانه‌هاي بيگانه ضد انقلاب قرار گرفته‌اند و رد پاي رسانه‌هاي ضد انقلاب به صراحت در اين روزنامه‌ها ديده مي‌شود.

افرادي در اين رسانه‌هاي عمدتا دوم خردادي قلم مي‌زنند و مقاله مي‌نويسند که پاي ثابت شبکه‌هاي خبري آن‌ور آبي هستند و همواره تفکر اين رسانه‌ها و سياست‌هاي متبوعشان را همراه دارند.

 

اخيرا يکي از روزنامه‌هاي داخلي که از قضا به جريان اصلاحات وابسته و براي رابطه با شيطان بزرگ سر و دست مي‌شکند ويژه نامه‌اي را در رابطه با گروهک تروريستي داعش منتشر کرده است.

 

 


اما نکته جالبي که در اولين صفحات اين ويژه‌نامه به چشم مي‌خورد، مصاحبه با فردي به نام سعيد برزين است. برزين، يکي از همكاران سالهاي گذشته و هم اكنون  شبكه دولتي انگليس است و همواره يکي از کارشناسان پاي ثابت BBC فارسي است.
 


برزين در سايت بي‌بي‌سي فارسي مقاله‌ مي‌نويسد و در برنامه‌هاي خبري و کارشناسي شبکه سلطنتي شرکت مي‌کند.
 

 


روزنامه مورد نظر، از قلم يک عنصر ديگر هم در ويژه نامه خود استفاده کرده است، مهماني که او هم پاي ثابت همكاري با بي بي سي است و اگر به نوشته‌هاي کامران متين که در وب‌سايت بي‌بي‌سي هم منتشر مي‌شوند، مراجعه شود صداي رسانه‌اي وازرت خارجه انگليس را مي‌توان در اين ويژه نامه پيدا کرد.
 

 


حضور علني اين عناصر بي بي سي در اين رسانه داخلي در حالي است كه بي‌بي‌سي رسانه‌ دولتي انگليس در سايت و تلويزيون خود نه تنها هنوز و تاکنون از داعش به عنوان گروهي تروريستي ياد نکرده است، بلکه ان را دولت اسلامي خطاب مي‌كند و حاضر نيست براي آن لفظ تروريست را به كار ببرد.

 

در حالي که بسياري از رسانه‌هاي دنيا داعش را گروهي تروريستي عنوان مي‌کنند، شبکه سلطنتي بي‌بي‌سي فارسي اصرار بر عنوان دولت اسلامي دارد و از آنجايي که يکي از اهداف اصلي بي بي سي تفرقه ميان شيعه و سني است، از تروريست‌ها با لفظ "شورشي‌هاي سني" نام مي‌برد.
 

 


براي مثال، بي.بي.سي در گزارشي مدعي شده عناصرداعش، شورشيان سني هستند که گرايشات تند ضد شيعه دارند و همچنين اهداف خود را از شهرهاي شيعه نشين انتخاب کرده‌اند. روشن است که اين رسانه انگليسي مي‌کوشد تا از يکسو داعش را به اهل سنت منسوب نمايد و از سوي ديگر احساسات و غيرت ديني شيعيان را برانگيزد



حال با اين توصيفات و هويت رسانه‌هايي همچون BBC‌ که اظهر من‌الشمس است، سوالاتي به ذهن خطور مي‌کند. اينکه چرا برخي از رسانه‌هاي داخلي خوراک خبري خود را از اتاق فكر رسانه دولتي انگليس و همپالگي‌هاي آن‌ها انتخاب مي كنند. تفکري که ذاتي فتنه‌انگيز، ضد اسلامي، ضد انقلابي و ضد ايراني را همواره با خود همراه داشته است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html